Egy autó gondozása sokaknak szinte teljes életmód. Mindenki ismer legalább egy olyan férfit, vagy nőt, akinek a személyisége szinte maximálisan az autója körül forog. Ezzel alapból nincsen semmi probléma, hiszen mindenkinek kell egy hobbi. Viszont többször vettem már azt észre, hogy az autósok nagyon másfajta rajongók. Alapból mindig megvannak az erős véleményeik az autók márkájáról és típusáról. Éppen ezért sokszor konfliktusba kerülnek másokkal. A világban pedig szerintem anélkül is van elég baj, hogy az autóink miatt kezdenénk el veszekedni.

A másik dolog, amit az évek során észrevettem, hogy az emberek milyen sokféleképpen vezetnek. Apámnak alapból a vezetés az egyik fő része a munkájának, úgyhogy nagyon profi benne. Pontosan tudja, hogy mikor kell előzni, illetve, hogy hol érdemes parkolni. Éppen ezért én azzal a tudattal nőttem fel, hogy a felnőttek teljesen biztonságosan vezetnek. Ez azonban távolabb állt az igazságtól, mint gondoltam.

Vegyük példának a nagymamámat. Direkt vett egy olyan autót, ami szinte mindent kibír, pont azért, mert szüksége volt a biztonságra. Van hátoldali kamerája és a mérete is megvédi a vezetőt. Utóbbi tulajdonság azonban egy nagy hátrány is lehet, különösen akkor, ha parkolásról van szó. Ezt pedig be is mutatta a nagymamám, mikor beparkolt keresztbe két üres helyre. Szegény fel se fogta, hogy mennyire katasztrofálisan oldotta meg a manővert és mikor kiszálltunk, csak elégedetten bólintott.

De sorolhatnék még ezer más példát is. Mint mikor a volt barátnőm nagynénje telefonozás közben előzgetett embereket az autópályán, vagy amikor az egyik ismerősünk átlépte a sebességkorlátot, pedig nagyon bizonytalan vezető volt alapból. Ez azonban csak azt mutatja meg nekem, hogy senki sem tökéletes. Autók kapcsán pedig nagyon jó az, ha tudatában vagyunk a határainknak. Hiszen óvatlanságunkkal nemcsak magunkat, hanem a többi vezetőt is veszélyeztetjük az utakon. Ha azonban megfelelően odafigyelünk ezekre a dolgokra, akkor elkerülhetők a balesetek.

Átvitt értelemben ez történt az előző hónapban a cégemmel is, mikor az autóink lízingeléséről volt szó. Nem tudom, hogy mi lett volna velünk hosszútávon, ha nem találtam volna rá a Flotta Kezelés oldalára. Szerencsémre itt megfelelő információval elláttak arról, hogy milyen előnyei és hátrányai vannak a különböző lízingeknek – mivel vannak köztük olyanok, amik sokkal rizikósabbak adózási szempontból.

Aki már dolgozott hasonló körben, vagy vezetett céget, az tudja, hogy a céges autók a legfontosabb eszközök abban, hogy fenntartsuk az üzletünket. Az autók fenntartása, illetve megvétele azonban nagyon költséges tud lenni. Ezért minden valamire való cég, alternatív módokon intézi el ezeket az ügyeket, például lízing formájában. Ez a megoldás elsőre nagyon egyértelműnek hangozhat, de minél jobban belemegy az ember, annál inkább rájön, hogy a lízingelés egy mekkora jogi labirintus.

Ha pedig jogról van szó, akkor mindig alapnak kell venni azt, hogy a jogszabályok változnak. Ami teljesen legális volt még egy évtizeddel ezelőtt, az lehet, hogy most már sokkal ingoványosabb talapzaton nyugszik. Éppen ezért van szükségünk egy olyan cégre, mint a Flotta Kezelés, akik mindig naprakész információkat tudnak biztosítani nekünk ezekben a témákban. Alapból úgy találtam rájuk, hogy simán csak nyílt végű lízing maradványérték kapcsán keresgéltem. Már ez a kifejezés is megmutathatja nektek, hogy mennyire egy elvont témáról van szó.

A Flotta Kezelés azonban rögtön képes volt elnyerni a bizalmamat és kicsit megnyugtatni, mikor megláttam az oldalukat. Annyira kellemes volt áttekinteni rajta – mivel az elegáns design mellett az időnket sem fogják húzni. Már a kezdőlapon rögtön rátérnek a lényegre és bemutatják nekünk azt, hogy milyen szolgáltatásokat vállalnak. A nyílt végű lízing maradványérték tájékoztatás mellett még sok minden más is elérhető.

Ezek közül az egyik leghasznosabb számomra az útnyilvántartás volt. Biztosítanak nekünk ugyanis egy olyan alkalmazást, ami pontosan követi a céges autóink útvonalát és rögtön felveszi nekünk azokat az adatokat, amivel később egy útnyilvántartást lehet elkészíteni. Ez azért olyan hasznos, mivel egy megfelelő útnyilvántartással rengeteg pénzt tudunk majd visszaigényelni. Ez pedig szerintem minden felelős cégvezetőnek a célja.

Most azonban elsősorban nem ez érdekelt engem, úgyhogy inkább meghagytam későbbre. A felső menüből kiválasztottam azt a témát, ami a nyílt végű lízing maradványértékhez kapcsolódott és elkezdtem olvasni a tájékoztatót. Mivel nem igazán értek a jogi dolgokhoz, ezért a Flotta Kezelés oldala olyan volt, mintha egy friss levegőt vettem volna. A szövegezés ugyanis szakszerű, viszont nem száraz és nincsen túlbonyolítva. Ráadásul az olvasási élmény is nagyszerű, mivel képekkel, illetve táblázatokkal van megtörve a szöveg monotonitása. Így pedig nagyon hamar meg tudtam érteni azt, hogy pontosan micsoda a nyílt végű lízing maradványérték.

Alapból többféle lízinget is igényelhetünk, ha autók beszerzéséről van szó. Ezek közül a nyílt lízing tűnhet talán a leginkább vonzónak. A Flotta Kezelés azonban elmagyarázta nekünk, hogy bár elsőre jól hangozhat az egész, a nyílt lízingnek megvannak a maga veszélyei, mivel technikailag legális, de eléggé a szürke zónában mozog. Ez pedig azt jelenti, hogy a NAV bármikor ellenőrizhet minket és ha éppen úgy találják, akkor meg is büntethetnek a lízing megoldásáért. Bár nem biztos, hogy ez meg fog történni velünk, ettől függetlenül én nem szeretek bizonytalanságban élni.

Szerencsére azonban a nyílt és zárt lízing mellett létezik egy másik megoldás. Ez pedig az operatív lízing, vagy tartós bérlet. A Flotta Kezelés csak ilyennel dolgozik, mivel ez a leginkább kiszámítható és hosszútávon költséghatékony módszer. Az operatív lízing kapcsán azt szokta hallani az ember, hogy nem igazán éri meg, mivel drágább, mint a másik lízingfajták. A Flotta Kezelés azonban mesterien bemutatta nekünk, hogy honnan ered ez a félreértés.

Alapból tényleg drágább az operatív lízing, viszont ez az eltérés konkrétan pár százalékot jelent. Én már csak a megbízhatóság miatt bevállaltam volna ezt a minimálisan drágább költséget, viszont a Flotta Kezelés még nem fejezte be az érveit. Mivel a tartós bérlet kapcsán egy bizonyos időt követően, vissza tudjuk igényelni az autóra fordított összeg egyharmadát. Ez egy hatalmas ütőkártya, amivel jóval több pénzt tudunk majd spórolni, mintha nyílt végű lízinget választanánk. Nem is kellett több nekem ahhoz, hogy felkeressem a Flotta Kezelés csapatát.

Az ügyfélszolgálattal nagyon elégedett voltam, mivel hozták ugyanazt a hozzáértést, amit az oldalon már megszokhattam. Átbeszéltük azt, hogy milyen cégről van szó, illetve azt is, hogy milyen megoldást szeretnék. Megegyeztünk egy időpontban, amikor megkötjük a szerződést, ami minden probléma nélkül le is ment. Az autóim lízingelése azóta pedig mind a Flotta Kezelésnél vannak elintézve. Mindenkinek ajánlom őket, mivel egy átlátható és megbízható üzleti félről van szó.